ONZE DIENSTEN

Samenstelling van de jaarrekening

Op basis van de door u verstrekte gegevens stellen wij een jaarrekening voor u samen. Door de financiële informatie te verzamelen, te rubriceren en samen te vatten krijgt u inzicht in de financiële situatie en de prestaties van uw onderneming. Zie de jaarrekening niet als het sluitstuk van een boekjaar, maar als het vertrekpunt voor het in kaart brengen en aanbrengen van verbeteringen in uw financiële huishouding, zoals het optimaliseren van uw fiscale positie en het terugdringen van onnodige risico’s. Wij bespreken de jaarrekening met u in een persoonlijk gesprek en kunnen u adviseren over eventuele investeringen, bezuinigingen en fiscale regelingen.

Opstellen belasting aangiften

Administratiekantoor H. den Boer verzorgt voor u al uw fiscale aangiften. De meest voorkomende zijn de aangifte omzetbelasting, de aangifte inkomstenbelasting en de aangifte vennootschapsbelasting.

  • Aangifte omzetbelasting

Als ondernemer kunt u niet om de aangifte omzetbelasting heen. Administratiekantoor H. den Boer is thuis in de fiscale regelgeving en vult de aangifte omzetbelasting graag voor u in. Wij berekenen uw omzetbelasting aan de hand van uw financiële administratie. Afhankelijk van uw onderneming doet u maandelijks, elk kwartaal of jaarlijks aangifte.

  • Aangifte inkomstenbelasting

Vrijwel iedereen heeft te maken met het doen van aangifte inkomstenbelasting, of u nu ondernemer of particulier bent. Het gaat hierbij namelijk om een belasting over uw inkomen uit werk en/of onderneming, uw eigen woning en uw overige bezittingen. Administratiekantoor H. den Boer beschikt over de kennis en ervaring die vereist is om u snel door het woud van wettelijke bepalingen van de Belastingdienst te leiden. Uw aangifte inkomstenbelasting is bij ons in goede handen.

  • Aangifte vennootschapsbelasting

Over de winst van uw besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv) betaalt u vennootschapsbelasting. U dient hiervoor aangifte te doen, waarbij diverse aspecten invloed hebben op de hoogte van de te betalen belasting. We bekijken graag met u welke factoren van belang zijn bij uw aangifte. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om het verrekenen van voorwaartse en voorafgaande winsten of verliezen. Deze en nog vele andere onderdelen hebben invloed op uw belasting. Wij staan naast u om de relevante zaken er voor u uit te lichten en zo tot een complete aangifte te komen. Ook voor controle van de aanslag vennootschapsbelasting kan u ons inschakelen. Voor complexe zaken werken wij samen met een gerenommeerd accountantskantoor om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Fiscale advisering

Administratiekantoor H. den Boer is bekend met de laatste ontwikkelingen in de fiscale wet- en regelgeving en kan u daarover adviseren. Denk daarbij aan adviezen die betrekking hebben op de juiste ondernemingsvorm van uw bedrijf. Welke fiscale voor- en nadelen kleven er bijvoorbeeld aan een éénmanszaak, vennootschap onder firma of besloten vennootschap? Vraag het aan Administratiekantoor H. den Boer.

Inrichten, verwerken en controle administratie / boekhouding

Een betrouwbare administratie geeft u een goed inzicht in uw financiën en daarmee kunt u uw onderneming de juiste kant op sturen. Administratiekantoor H den Boer staat klaar om u te helpen bij de inrichting, verwerking en controle van uw financiële administratie / boekhouding. U kunt ervoor kiezen uw gehele financiële administratie aan ons uit te besteden of ons te laten meekijken met de door u gevoerde administratie / boekhouding.

Salaris-loon administratie

Naast de financiële administratie is de (eventuele) salarisadministratie belangrijk voor het functioneren van uw onderneming. Administratiekantoor H den Boer kan uw volledige salaris-loonadministratie verzorgen voor alle personeelsleden binnen uw onderneming.